تولید کننده انواع مصنوعات چوبی
تولید کننده انواع مصنوعات چوبی

arkachoob

span>
  • آرکا چوب تولید کننده انواع مصنوعات چوبی
آخرين مطالب
کمدی در آشپزخانه

کمدی در آشپزخانه

تا همین صد سال پیش آشپز خانه ها چیزی بیش از یک مطبخ کوچک در گوشه وکنار منازل نبودند .حتی در خانه های بزرگان هم اثری از آشپزخانه شبیه آنچه که امروزه می بینیم وجود نداشت اما معماران و طراحان داخلی در اوایل قرن بیستم به خصوص معماران مدرسه باهاس در آلمان با تغییر تعریف آشپزخانه آن را در منازل ساختند و از این جا بود که در زندگی امروز آشپز خانه تبدیل شد به یکی از مکانهای مهم و کلیدی خانه ها . یکی از مهمترین بخشهای آشپز خانه کابینت است .کابینت ها در واقع کمدهایی هستند که میتوانیم لوازم مورد نیازدر آشپزخانه را در آن قرار دهدیم و نقش مهمی در زیبایی فضای آشپز خانه دارند به همین دلیل کابینت را پیشانی آشپز خانه می دانند . به دلیل استفاده هر روزه از آشپزخانه و به خصوص کابینت انتخاب یک کابینت خوب اهمیت زیادی دارد .

کابینتهای موجود در بازار جنسهای متنوعی مانند فلزی, پی وی سی, چوبی, ام دی اف و اچ دی اف دارند . کابینتهای فلزی معمولا از کابینتهای ارزان قیمت بازار به شمار میروند . ورقه ای که برای ساخت این نوع کابینت ها استفاده می شود از نوع گالوانیزه است . این ورق ها معمولا 7 میلیمتر ضخامت دارند اما ورق روی صفحه درها تا 5 میلیمتر نازکتر است . این کابینتها در حال حاضر بیشتر در آزمایشگاهها و کارخانه ها و .... استفاده می شوند واز نظر آرگونومی زیاد مناسب نیستند .

ام دی اف؛ مقاوم در برابر قارچها :

ام دی اف مخفف واژه تخته فیبر با دانسیته متوسط جزو فراورده های چوبی است . ام دی اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید میشود . این جنس را پس از تولید میتوان خشک کرد. روکشهای تزیینی علاوه بر زیبایی, به دوام و کاربرد آن در محیط آشپزخانه کمک می کنند . روکش ملامینه متداولترین نوع روکش برای کابیتهای ام دی اف است و کاغذ نقش دار آغشته به چسب با فشار و حرارت پرس روی تخته چسپانده می شود. ورقه های ام دی اف را در کارخا نه در برابر رطوبت بالا, و آتش گرفتگی و رشد قارچ ها مقاوم می کنند . اگر میخواهید کابینتی از جنس ام دی اف انتخاب کنید باید مراقب باشید که روکش آن به خوبی اتو کشیده شده باشد . در سال های اخیر برای این کار از نوار ای بی اس که در دمای 270 درجه روی لبه های ام دی اف قرار داده می شود استفاده می کنند که در این صورت مشکل کنده شدن آنها در دراز مدت و نفوذ آب را نخواهید داشت . کابینت های ام دی اف بیش از هر جنس دیگری در بازار رواج دارند و در سال های اخیر گسترش بسیاری یافته اند . تنوع رنگ این نوع کابینتها فراوان است و می تواند با بخشهای مختلف آشپزخانه همخوانی خوبی پیدا کند . قیمت کابینت های ام دی اف به طور متوسط 500هزار تومان است .

کابینت های پی وی سی :

پلی وینیل کلراید (پی وی سی)پلاستیکی است که در زندگی روزمره ما نقش بسیار مهمی دارد و در ساخت بسیاری از لوازم مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از 50در صد از پی وی سی ها در ساختمان سازی استفاده میشوند زیرا ارزان است و به سادگی سرهم می شود. کابینتهای پی وی سی بسیار ساده و از کابینتهای ارزان قیمت به شمار میروند.

کابینت های چوبی ؛ گران ولی مقاوم :

کابینت های چوبی

از کابینتهای قدیمی و گران قیمت هستند. این کابینت ها معمولا از چوب راش یا بلوط ساخته می شوند.تمام قطعات تشکیل دهنده کابینت از چوب ساخته نمی شود و بدنه درها و قفسه ها معمولا از جنس نئوپان است. این کابینت ها از گرانترین کابینتهای موجود در بازار هستند و گاهی قیمت انها به متری یک میلیون و چهارصد هزار تومان می رسد ولی این کابینت ها بسیار دیر آسیب می بینند و در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارند.

کابینت و ارگونومی :

هنگام خرید کابینت و سفارش دادن آن باید دقت کنید ابعادشان با فضای آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد. اگر در یک فضای کوچک کابینتی بزرگ و حجیم داشته باشید، جلوی دست و پایتان را میگیرد. کابینت باید بیشترین حجم را در کمترین مکان ممکن اشغال کند.طراحی کابینتها با توجه به تنوع آشپزخانه ها از نظرشکل طراحی به صورت های یو شکل U، ال شکل L، خطی، شبه جزیره ای و جزیره ای ساخته می شود . جهت باز شدن در هم باید بر خلاف جهت حر کت شخص استفاده کننده باشد . فاصله بین دو کابینت بالایی و پایینی را معمولا 60 سانتیمتر در نظر می گیرند اما می توانید بر اساس راحتی دسترسی خود به خصوص خانم خانه دار به کابینت های بالایی این فاصله را تا حداکثر 45 سانتیمتر کم کنید اما نباید این فاصله را کم کنید که نتوانید هر شیر آبی که دوست داشتید ، روی سینک نصب کنید .

صفحه رویی کابینت به طوراستاندارد 60 سانتیمتر عرض دارد . صفحه های سینک آشپز خانه بر این اساس ساخته می شوند .جنس صفحه رویی میتواند ام دی اف ، چوب ، سنگ ، کورین ، کاشی یا سرامیک باشد . کورین ماده ای شیمیایی است که از سنگ و ام دی اف فوق العاده بهتر است زیرا سنگ پس از مدتی رویه پولیشش را از دست می دهد و جرم می گیرد . در این وضعیت در مدت کمتر از 6 ماه رویه کابینت شما آماده جذب هر چیزی است که روی آن ریخته می شود . اما در مورد کورین تا حد زیادی چنین نیست زیرا به راحتی خش بر نمی دارد و به آسانی تمنز می شود اما قرار دادن ظروف بسیار داغ ممکن است به آن آسیب برساند . با این که گفته می شود کورین در مقابل خش مقاوم است ، یک ماده ضد خش نیست ولی ضریب مقاومت آن از ام دی اف بسیار بالا تر  است .نحوه باز و بسته شدن در کابینت یکی از نکاتی است که باید در تعیین کیفیت این کالا مد نظر قرار بگیرد. درهای کابینت با لولاهایی به بدنه آن متصل  می شود . 2 نوع لولا وجود دارد: گازور و پاشنه ای. مدل پاشنه ای یا همان میخی های قدیمی در انواع ارزان قیمت تر کابینت مورد استفاده قرار می گیرد باعث می شوند در کمی به خشکی باز و بسته شود اما درمدل گازور لولاها نرمتر عمل می کنند. قیمت این کابینت ها بسیار متغیر است و میتواند از متری 500هزار تومان به بالا تغییر کند و گاه فوق العاده گران باشد .

رنگ کابینت

رنگ کابینت باید با کل منزل و کاشی و سرامیک موجود در آشپزخانه تان همخوانی داشته باشد. در مورد رنگ باید به علاقه تان و هماهنگی آن با نور پردازی آشپز خانه توجه کنیم . در مورد آشپز خانه های کوچک، هرچه رنگ کابینت شما روشن تر و طرح آن ساده تر باشد بهتر است. هرگز رنگ کابینت های پایین و بالا را کاملا متفاوت انتخاب نکنید. زیرا در این صورت در انتخاب کاشی بین کابینت ها دچار مشکل خواهید شد. اگر دوست دارید از دو رنگ کابینت استفاده کنید،بهتر است از گامهای مختلف یک رنگ استفاده کنید. ترکیب رنگ بین سرامیک کف آشپز خانه با کاشی های بین کابینت ها و رنگ بدنه کابینت باید هماهنگ باشد . نور پر دازی کابینت ها هم اهمیت زیادی دارد . اگر آشپز خانه شما کوچک است و نور طبیعی ندارد یا پنجره ها ی نور گیر مناسبی ندارد ، بهتر است چراغ هایی با نور سفید در حاشیه بالایی کابینت ها نصب کنید .

کابینت و ایمنی :

نکته مهمی که در ایمن سازی کابینت مطرح می شود ، شکل درها و کشوهای آن است . در بعضی از کابینت ها به شدت و سرعت بسته می شود و ممکن است برای کودکان نوپا که عادت به سرک کشیدن داخل کابینت دارند، خطر ناک باشد. هنگام خرید دقت کنید که در کابینت در عین حال که نرم و روان است آرام بسته شود. نوک تیز بودن لبه های کابینت هم در ایمنی آن اهمیت زیادی دارد البته این مشکل بیشتر در مورد کابینت های فلزی مطرح میشود ولی به هر حال هنگام انتخاب کابینت به لبه های آن دقت کنید .

 

گردآوری:

آرکا چوب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





?